TENGERI SZÁLLÍTMÁNYOZÁS, TENGERI SZÁLLÍTÁS

A TENGERI SZÁLLÍTMÁNYOZÁS VÁLLALATUNK FŐ PROFILJAINAK EGYIKE.
Ennek köszönhetően nagy tapasztalatunk van a folyamat teljes lebonyolításában.

A tengeri szállítmányozás 20’ és 40’ konténerben, speciális konténerben, továbbá LCL módozatban, ügynöki formában látjuk el a hajóstársaságokon keresztül Európa északi és déli kikötőin át WFG partnerhálózatunk szakmai bevonásával egyidejűleg.

Kapacitásukat TEU-ban adják meg. Az ügyfelek két mód közül választhatnak, teli konténeres ( FCL ), valamint gyűjtő konténeres ( LCL ) megrakodás. FCL megoldás esetén 1 feladóról és 1 címzettről beszélünk, míg LCL esetén több feladóról és több címzettről is szó lehet.

Tengeri szállítmányozás
Tengeri szállítmányozás

A TENGERI SZÁLLÍTMÁNYOZÁS KÉT FONTOS ISMÉRVE: A NAGY FUVARKAPACITÁS VALAMINT A HOSSZÚ TRANZITIDŐ.

Míg levegőben 2 – 3 nap alatt bejárható az oda – vissza vezető út, addig tengeri szállítmányozás szolgáltatással ez akár 40 – 60 nap is lehet.
Bár az egyik leglassabb szállítási mód, de fuvarkapacitása akár 40.000 – 50.000 tonna is lehet, mellyel kimagaslóan az egyik legmagasabb értékkel rendelkező szállítási mód.
A szállítási időtartam miatt sokan azt hihetik, hogy ez az egyik legkevésbé költséghatékony szállítási mód, azonban a szállítóhajók nagy mennyiségű áru szállítására képesek akár nagy távolságra is. Ennek köszönhetően az egységre jutó költség ( tonnakilóméter ) kedvezőbb mint a többi szállítási módnál.

A tengeri szállítmányozás a kedvező árak, nagy hatótávolság mellett biztonsági szempontból is kiemelkedő! Azonban nem árt mérlegelnünk, ha egy baleset bekövetkezik az anyagi kár sokkal nagyobb lehet, mint más szállítási módoknál. A tengeri szállítmányozásra használt hajók a legnagyobbak, melyek kereskedelmi forgalomban megtalálhatóak.

TENGERI SZÁLLÍTMÁNYOZÁS, TENGERI SZÁLLÍTÁS SZERVEZÉSE FELŐL ÉRDEKLŐDJÖN BIZALOMMAL.

Tengeri szállítmányozás, tengeri szállítás

Abból adódóan, hogy Magyarország tengerparttal nem rendelkezik, ezáltal a tengeri szállítás folyamatát csak közbeeső tranzit országokon keresztül tudja megoldani. A magyar szállító cégek a legtöbb esetben Rotterdam, Hamburg, Rijeka és Koper kikötőjét használják. A legnagyobb tengeri kereskedelmi flottával pedig Japán, USA, Norvégia, Franciaország és Nagy-Britannia rendelkezik.

A tengeri szállítás relatív hátrányai közé tartozik a hosszú fuvarozási idő, magas biztonsági és csomagolási költségek és a kikötők nagy távolsága, de természetesen ezek mellett számos előnye is van ennek a fuvarozási formának.

Tengeri szállítás, Tengeri szállítmányozás előnyei

A teherhajók nagyságukból eredően hatalmas tömegű áru továbbítására alkalmasak egyszerre. Ha az idő és távolságtényezőt nem vesszük figyelembe, akkor kedvező díjakkal is lehet számolni. Az áruk típusának és mennyiségének megfelelő méretű és típusú hajók bérelhetők a munka elvégzésére

Gyűjtőkonténeres tengeri szállítmányozás, full konténeres tengeri szállítmányozás

tengeri szállítás nagyon jól kombinálható egyéb fuvarozási formákkal. A tengeri szállítmányozás területére szakosodott kikötőkben megfelelően felszerelt átrakóhelyek vannak kialakítva, amelyek nagy mennyiségű áru és sok teherautó, kamion befogadására alkalmasak.

A szállításra feladott áruról értékpapírt állítanak ki, amennyiben kár éri a megrendelőt, abban az esetben ennek az értékpapírnak a segítségével érvényesítheti a keletkező kárának megtérítését.